Økt kvalitet for IT - ta i bruk triggere og regler for mer fleksible og automatiserte prosesser
Nilex Service Platform har et kraftig system for automatisering av prosesser og vanlige operasjoner. Med hendelses- eller tidsstyrte triggere blir de daglige aktivitetene mer fleksible og IT-serviceprosessene optimaliseres.
Automatiserte handlinger er viktige i IT, ettersom enhver manuell operasjon er både tidkrevende og kan medføre feil.
Med triggere og forretningsregler tilpasset din virksomhet, reduseres antallet manuelle interaksjoner i Nilex. Arbeidsflyten automatiseres så langt som mulig, og kobles opp mot manuell behandling for de delene som ikke kan behandles av systemet.
IT-administratorer og prosesseiere kan benytte prosessplaner og systemautomatiske handlinger for å sette standarder for prosessbehandling.
Handlingsplaner og automatiserte handlinger kan enkelt opprettes, vedlikeholdes og endres av avdelingen selv. Når systemet er opprettet, kan systemautomatiske tiltak integreres i de forskjellige prosessene som en standardmal, og kan videre brukes i utvalgte prosesser.
Ved å bruke forretningsregler og triggere kan for eksempel påminnelser og endringer integreres sømløst i prosesser. Videre databehandling utføres med Jscript og Powershell-script initieres for å utføre endringer i AD eller andre system hos din bedrift. Dette reduserer feil og øker merkbart effektiviteten.
En av de store fordelene du får med å bruke hendelses- eller tidsstyrte triggere er opplagt: Virksomheten unngår manuelle, tidkrevende eller feilaktige handlinger i de daglige arbeidsoppgavene i systemet.
Automatisering øker kvaliteten på komplekse prosesser. Ventetider eller arbeidstider reduseres, noe som igjen fører til besparinger og mindre risiko.
Til tross for standardisering, opprettholdes fleksibiliteten til IT- og tjenestestyringsløsningen, siden alle prosesser kan endres, utvides eller innoveres gjennom enkel administrativ konfigurasjon.