Nilex Forms
I nyeste versjon av Nilex Service Platform innføres Nilex Forms som er en ny måte å ta imot henvendelser. Med Nilex Forms genererer du både mer forretning og uvurderlig tilbakemelding til din organisasjon.
Denne nye funksjonen tar i bruk Iframe. Iframe er en teknikk som brukes for å bygge innhold fra en nettside inn på en annen, gjerne ekstern, nettside. Det vil si at du nå kan bygge dine egne kontakt- og tilbakemeldingsskjemaer i Nilex Service Platform, og bruke disse skjemaene på alt fra egne interne nettsider, bedriftens åpne, tilgjengelige nettsider eller andre eksterne sider.
Gjør skjemaene dine i Nilex Service Platform enda mer tilgjengelige og anvendelige. Dine besøkende surfer på nettsidene til ulike tider på døgnet, og med Nilex Forms kan du fange opp innspill og kontakthenvendelser også når dere ikke er online og tilgjengelige.
Nilex Forms passer godt til feilinnmelding fra gjestebrukere, vanlige spørsmål og kontakthenvendelser. Den besøkende trenger kun å surfe inn på en nettside og fylle inn skjemaet. Brukeren er i utgangspunktet anonym, men det finnes metoder for å automatisk koble en kjent bruker til henvendelsen.
Nilex Forms vil bli standard funksjonalitet for alle kunder med lisensnivå NileXpress Plus eller høyere.
En kort introduksjon
Et nytt skjema opprettes enkelt i administratorverktøyet i Nilex. Her får du en 3-stegs guide som starter med et ikon i skjema-menyen for anonymt skjema:
I første steg angis detaljer som bekreftelsesmelding som skal vises til kunden når skjemaet er sendt inn, en omdirigeringsadresse og eventuelt alternativ for å legge til captcha.
Andre steget gjelder utseendet av skjemaet. Feltene her er av samme enkle design som for selvbetjeningsportalen. Både høyde og bredde på skjema kan tilpasses. Farge på tekst og sidebakgrunn kan matches med websiden hvor skjemaet skal bygges inn.