Skip to main content
More
  • Kontakt oss
  • Partner
  • Kunnskapssenter
  • Nyheter & arrangementer
  • Blog
  • Support
  • Norsk
    • English
    • Svenska
    • Deutsch
    • Polski
    • Dansk
  • Bestill demo i dag
  • Min NE
  • Min Cloud NSP
Nilex AB Nilex AB
  • Bedriften
    • Om oss
    • Karriere
  • Produkter
    • Nilex Vedlikehold®
    • NileXpress®
    • NileXpress Plus®
    • Nilex Social Media®
    • Nilex PRO®
    • Nilex Enterprise®
  • Funksjoner
    • Selvbetjeningsportal
    • Mobilapplikasjon
    • Servicedesk
    • Sosiale medier
    • Tjenestekatalog
    • Asset Management
    • Avtalehåndtering
    • Kunnskapsbank
    • Oppgavehåndtering
    • Ordrehåndtering
    • Arbeidslogg
    • Fakturering
    • SLA (avtale om tjenesteleveranse)
    • Rapporter
    • Oversettelser
    • Branding
    • Planlagte saker
    • Integrasjoner
    • CTI telefonkobling
    • Active directory
    • Kalender & Ressursplanlegging
  • Bestill
  • Kurs
  • Løsninger
    • IT Service Management
    • Shared services
    • Kundesupport
    • Social Media Monitoring
    • Facility Management
    • Field service management
  • Tjenester
  • Kunder
Bestill demo
Bestill demo
  • Bedriften
    • Om oss
    • Karriere
  • Produkter
    • Nilex Vedlikehold®
    • NileXpress®
    • NileXpress Plus®
    • Nilex Social Media®
    • Nilex PRO®
    • Nilex Enterprise®
  • Funksjoner
    • Selvbetjeningsportal
    • Mobilapplikasjon
    • Servicedesk
    • Sosiale medier
    • Tjenestekatalog
    • Asset Management
    • Avtalehåndtering
    • Kunnskapsbank
    • Oppgavehåndtering
    • Ordrehåndtering
    • Arbeidslogg
    • Fakturering
    • SLA (avtale om tjenesteleveranse)
    • Rapporter
    • Oversettelser
    • Branding
    • Planlagte saker
    • Integrasjoner
    • CTI telefonkobling
    • Active directory
    • Kalender & Ressursplanlegging
  • Bestill
  • Kurs
  • Løsninger
    • IT Service Management
    • Shared services
    • Kundesupport
    • Social Media Monitoring
    • Facility Management
    • Field service management
  • Tjenester
  • Kunder

Hvem er vi

  • Om oss
  • Karriere

Hvem er vi

Nilex AB leverer topp moderne service management systemer som passer til alle typer virksomheter, uansett størrelse og budsjett.

Med vår programvare Nilex Service Platform gjør vi det enkelt for deg å forenkle, strukturere og effektivisere IT-prosesser i din bedrift.

Brukeropplevelse står sentralt i dagens digitale tidsalder. Nilex utvikler løsninger som er både enkle, smidige og fleksible å bruke. Med en egenutviklet app for mobil, får du full tilgang til systemet også når du er på farten.

About us

Helt siden oppstarten tidlig på 1990-tallet, har vi jobbet for å utvikle innovative og «best practice» løsninger for IT service og kundesupport. Med svært fleksible og skalerbare service management system, søker Nilex AB alltid å tilfredsstille sine kunders ønsker og behov, uavhengig om det kommer fra store eller små virksomheter, offentlig eller privat sektor. Kunden er alltid i sentrum.

Med hovedkontor i Helsingborg, som ett av to kontorer i Sverige i tillegg til partnerkontor i Norge og 10 andre land, vokser Nilex stadig. I dag er Nilex programvare installert i over 40.000 eksemplarer, fordelt på 60% hos offentlig sektor og 40% i privat sektor.

Nilex har lenge vært en markedsleder innen Enterprise Service Management i Norden, med mer enn 40% av kommunene i Sverige, 30% av de danske kommunene og et raskt økende antall av norske kommuner og andre bedrifter på kundelisten.

mission

Misjon

Vår misjon er å lage de beste løsningene for IT service management. Dette innebærer å hjelpe våre kunder å forbedre sin it-tjenester ved å tilby dem raske, praktiske og enkle løsninger, og til sammen gjøre den daglige driften mer effektiv.
vision

Visjon

Vår visjon er å være synonymt med selskapet som stiller høye krav til IT Service Management og som leverer effektive løsninger til kundene. Vi bygger vår suksess på engasjement, hardt arbeid, innovasjon, kvalitet og lojalitet til våre kunder.

Historie

2018

Nilex inngår partneravtale med Inlead i Norge.

2017

Nilex lanserer en ny mobilapp – optimalisert for både Android og iOS. Nå kan saksbehandling tas mens du er på farten.

Nilex introduserer Nilex Social Media – for saksbehandling integrert mot Facebook og Twitter.

Nilex utgir Enterprise versjon av Nilex Service Platform – inkludert en ny selvbetjeningsportal, fulloptimalisert for web og mobilklienter.

2016
Nilex Pro får utstedt PinkVerify ITIL 2011 sertifikat.
2015
Nilex tar i bruk nye frontend-teknologier i Nilex Service Platform (NSP); AngularJS, NodeJS og Grunt.

Nilex lanserer NilexPRO - neste generasjons supportplattform - med ny CMDB-håndtering og kontraktsstyring.

2014

Nilex lanserer NileXpress, neste generasjons plattform for håndtering av all saksbehandling. Nytt og brukervennlig grensesnitt bygd i HTML5.

2012
Nilex inngår samarbeidsavtaler med partnere i Polen, Tyrkia og Østerrike.
2010

Nilex lanserer en app for iPhone, Android og Windows Phone.

2009
Nilex Enterprise mottar PinkVerify ITIL V3 sertifisering.
2008

Nilex utnevnes som gasellebedrift av den svenske avisen Dagens Industri.

2005

Nilex inngår samarbeidsavtale med en partner i Danmark.

2004

NilexPlus mottar PinkVerify ITIL sertifisering.

2002

Nilex lanserer en mobil løsning for saksbehandling.

2001

Nilex inngår en samarbeidsavtale med en partner i Tyskland.

1998
Nilex lanserer Helpdesk integrert med system for inventar, med visjonen om å tilby løsninger som hjelper organisasjoner å holde oversikt på saker og inventar.
1996
Introdukjon av lagersystemer og en mobilløsning for registrering av inventar.
Selskapet ble solgt til den nåværende eieren.
1993

Nilex ble grunnlagt på det svenske og norske markedet med salg av sikkerhetsetiketter.

Karriere

Partner

  • Kontakt oss
  • Partner
  • Kunnskapssenter
  • Nyheter og arrangementer
  • Blog
  • Support
  • Min NSP
  • Brukerbetingelser
  • Retningslinjer for personvern
  • Policy for cookies
  • Sitemap
  • Credits

Copyright © 1996-2017 Nilex i Helsingborg AB. Alla rettigheter forbeholdt.