Nyhet: Integrasjon mellom Nilex Service Platform og Microsoft Chatbot
En chatbot er en kunstig intelligens (AI)-programvare som kan simulere en chat-samtale med en bruker på et naturlig språk gjennom et meldingsprogram. Chatbot-applikasjoner effektiviserer interaksjoner mellom mennesker og digitale tjenester, som igjen øker kundeopplevelsen. Bedre kundeservice og raskere tilbakemelding er noen av fordelene med å ta i bruk en chatbot.
Vår nye integrasjon mellom Microsoft Chatbot og Nilex Service Platform kommer etter planen til å være klar over sommeren.
Integrasjonen er basert på eksisterende spørsmål og svar i kunnskapsbasen i Nilex, og man kan velge å kommunisere med chatboten enten i Nilex eller direkte i Microsoft Teams.
Når et spørsmål blir stilt, vil chatboten lete etter relevante svar fra Nilex kunnskapsbase. Kunnskapsbasen blir indexert i Elastic Search databasen, og blir sortert etter relevant rang. Dersom den som stiller spørsmålet ikke er fornøyd med svaret, skal chatboten automatisk opprette en sak i Nilex som inneholder hele chatsamtalen.
Ved å ta i bruk en chatbot vil kundene få raskere svar på sine spørsmål, og samtidig vil belastningen på personalet på supporten reduseres.